Інтригуючі музеї цифрового мистецтва
Існують тисячі унікальних творів діджитал арт та проектів, які не отримують визнання, на яке вони заслуговують. Сьогодні ми розглянемо музеї, які використовують цифрове мистецтво в інтерактивному та захоплюючому досвіді.
MoMA PS1 є однією з найбільших мистецьких установ у Сполучених Штатах, присвячених виключно сучасному мистецтву. У 1960-х роках MoMA започаткувала новаторську колекцію мистецтва, орієнтованого на час, а в 2006 році було відкрито відділ, присвячений новим медіа.
MoMA в Сан-Франциско був одним із перших американських музеїв, який створив відділ медіа-мистецтва, про що свідчить неймовірна якість його колекції, включаючи роботи Джулії Шер, Нама Джун Пейка, Дугласа Гордона, Дена Грема, Пітера Кампуса, Гері Хілла, Тацуо Міядзіма, Кендіс Брейтц, Тасіта Дін, Ентоні МакКолл, Джим Кемпбелл і Рафаель Лозано-Хеммер.
Музей Вітні є провідним піонером у світі цифрового мистецтва. Оскільки медіа-мистецтво з’явилося в США в 1960-х роках як частина співпраці між художниками та технологічними компаніями або науковими лабораторіями, зв’язок із американським мистецтвом, безсумнівно, присутній. Музей працює під керівництвом помічника куратора цифрового мистецтва Крістіани Поль.
Від цифрових відео до інтерактивних інсталяцій, творів мистецтва в Інтернеті, віртуальної реальності, веб-ігор, комп’ютерної анімації чи змішаних медіа — HeK є однією з основних установ, що спеціалізуються на цифровій культурі та медіатехнологіях. З будь-якими новими формами мистецтва, що вказують на інформаційну епоху, яку вони демонструють, заклад пишається своїми творчими та критичними дискурсами, які кидають виклик естетичним, соціально-політичним та економічним рамкам.
Фонд мистецтва та креативних технологій підтримує міжнародних митців образотворчого мистецтва, використовуючи потенціал нових медіа та цифрових технологій, і спрямований на розширення можливостей усіх громадян 21-го століття з основними знаннями про роботу, яку вони демонструють.
Керуючим куратором цифрового мистецтва Інке Арнс, HMKV пропонує важливу інформацію про сучасні практики нового медіа-мистецтва. Однією з унікальних рис закладу є те, що замість того, щоб зосереджуватися на технології, він занурюється в концепції та багаторівневі соціальні, політичні, економічні та екологічні умови.
Bildmuseet визначає себе як «місце для досвіду, роздумів і дискусій», де розглядаються «екзистенційні, політичні та філософські проблеми». Сучасність його осі соціальних дебатів, можливо, пояснює його фокус на нових медіа, цифрових технологіях і науці, що проявляється в його програмі.
ZKM, який часто називають «Баугаузом електронного чи цифрового мистецтва», відображає розвиток усіх медіа, пов’язаних із нашою цифровою епохою — чи то через живопис, фотографію, відео, перформанси, інсталяції та інші твори, засновані на часі.
Walker Art Center вважається одним із перших гравців у сфері цифрового мистецтва, що є результатом Стіва Дітца, який курував нові медіа в закладі між 1996 і 2003 роками. Дітц, зокрема, організував деякі з перших онлайн-виставок, таких як Beyond Interface: мережеве мистецтво та мистецтво в мережі (1998) та «Шок погляду: художники, аудиторія та музеї в епоху цифрових технологій» (1999).
Місія центру Ars Electronica зосереджена навколо тем мистецтва, технологій і суспільства. З 1979 року центр працює як «Музей майбутнього», що дозволяє циркулювати інноваційним ідеям. Теми включають поєднання медіа-мистецтва з такими науковими сферами, як штучний інтелект, біотехнології, генна інженерія, неврологія, робототехніка та протезування. Заклад сприяє взаємодії між гостями та експонатами та подивитись, як може виглядати життя у найближчому майбутньому.