Press enter to begin your search

Історія про комп’ютерне мистецтво або діджитал арт

Digital Art / Art  / Історія про комп’ютерне мистецтво або діджитал арт

Історія про комп’ютерне мистецтво або діджитал арт

Ставлення діджитал арт насправді розпочалося з винаходом перших комп’ютерів. ENIAC був першим електронним цифровим комп’ютером загального призначення, створеним у 1945 році, і він був достатньо великим, щоб заповнити цілу кімнату. Мистецтво почало виходити на комп’ютерну сцену наприкінці 1950-х – на початку 1960-х років.

1950ті роки

У 1950-х роках багато художників і дизайнерів працювали з механічними пристроями та аналоговими комп’ютерами, що поклало початок цифровому мистецтву в комп’ютерному просторі.

Однією з найперших електронних робіт є «Oscillon 40», яка датується 1952 роком. За допомогою осцилографа Бен Лапоскі керував електронними хвилями та відображав їх на флуоресцентному екрані. Сфотографувавши їх, він зміг зафіксувати ці зображення та записати їх для історії. Лапоскі сфотографував різні комбінації цих хвиль і назвав свої зображення «осцилонами». Хоча перші фотографії були чорно-білими, через роки після першої зйомки Лапоскі використовував фільтри для створення кольорових зображень.

1960ті роки

На початку 1960-х років комп’ютери були ще на ранніх стадіях розвитку, і доступ до них не був широко поширеним. Єдиними об’єктами, які могли собі це дозволити, були:

  • університети,
  • дослідницькі лабораторії,
  • військові,
  • та деякі великі компанії.

Художники спочатку не мали доступу до комп’ютерів через їхню вартість, а першими, хто творчо використав комп’ютери, були вчені та математики. Щоб використовувати такі типи комп’ютерів, ви повинні знати, як писати програми, оскільки на них не існувало жодного програмного забезпечення чи програм.

Ближче до кінця 1960-х років почали зароджуватися основні форми мистецтва. Комп’ютерні інженери розробили програму малювання, яку використовував піонер-цифровий художник Гарольд Коен. Це стало відомо як AARON, роботизована машина, призначена для створення великих малюнків на аркушах паперу, покладених на підлогу.


Про майбутнє мистецтва читайте в нашому огляді


Більшість малюнків на плотері та ранніх роздруківок були чорно-білими, хоча деякі художники, наприклад Фрідер Наке, виготовляли кольорові малюнки на плотері. Велика частина ранніх робіт була зосереджена на геометричних формах і структурі, а не на змісті. Існували також обмеження щодо типів пристроїв виведення, доступних на той час. Наприклад, малюнки пероплотера, як правило, були лінійними, затінення досягалося за допомогою техніки перехресного штрихування.

1970ті роки

До 1970-х років багато художників почали самостійно вчитися програмувати, а не покладатися на програмістів. Більшість із цих митців походять із традиційного образотворчого мистецтва, а не з наукової чи математичної освіти. Навіть речі з простим дизайном і візерунками вимагали величезного планування та програмування.

1980ті роки

У 1980-ті роки цифрові технології набули значного поширення і стали частиною повсякденного життя. Комп’ютери більше не обмежувалися дослідженнями та великими корпораціями, вони проникли в багато домівок по всьому світу. Розширена доступність і створення попередньо завантажених програм призводять до буму художньої творчості.

1990ті роки

У цей період художники та дизайнери, які працюють з комп’ютерами, рідше вживають термін «комп’ютерне мистецтво». Комп’ютери – це лише один із багатьох інструментів, які митці взаємозамінно використовують у своїй практиці, коли вони впроваджують цю технологію у свою практику. Існує загальна тенденція до того, що художники та дизайнери працюють все більш міждисциплінарними способами. Більшість художників відмовляються від використання лише одного типу медіа для представлення та створення своїх творів мистецтва.

Від ранніх 2000их до сьогодення

Сьогодні діджитал арт продовжує змінюватися та розвиватися разом із розвитком нових технологій. Деякі цифрові художники працюють із системами освітлення, такими як світлодіоди; інші змішують комп’ютери та звуки в установці. Цифрові технології є ще одним засобом для художників, щоб виражати себе та досліджувати ідеї. Багато нових видів медіа включають цифрове мистецтво, включаючи відеоігри, музику, відео, а також інтерактивні виставки цифрового мистецтва. Ви можете перевірити всі види цифрового мистецтва та мистецтва NFT на ринках NFT ART.