Press enter to begin your search

Цифрове мистецтво в публічному просторі: ключові практики

Digital Art / Art  / Цифрове мистецтво в публічному просторі: ключові практики

Цифрове мистецтво в публічному просторі: ключові практики

Хоча публічне мистецтво почали ґрунтовно обговорювати в академічних колах лише у 1970-х роках, очевидно, що суспільство трансформувало публічний простір через мистецтво задовго до цього. Найбільш відомими і поширеними прикладами цієї практики є спорудження пам’ятників, меморіалів і статуй, проте перші з’явилися ще в доісторичні часи.

Кожна епоха має свій підхід до публічного мистецтва. Подібно до того, як стародавні римляни створювали скульптури імператорів, а графіті стали популярними у другій половині 20 століття, діджитал арт набуває все більшого поширення в наш час. Цей сучасний інтерактивний напрям виводить досвід перегляду мистецтва в публічному просторі на абсолютно новий рівень.

Медіа-екрани

Найчастіше художники використовують медіа-екрани для трансляції цифрового мистецтва на вулицях. Спочатку екрани використовувалися лише в комерційних цілях, наприклад, для реклами товару чи послуги, але незабаром стало зрозуміло, що цей інструмент може бути багатогранним.

Деякі медіа-екрани просто відображають статичні зображення чи відео, а інші містять елемент інтерактивності. Інтерактивні екрани змінюються під впливом громадськості та зовнішнього середовища, реагуючи на такі подразники, як рухи чи звуки. Наприклад, Duo – це мультимедійна інсталяція Virginie Brunelle та студії Hub, що складається з двох світлодіодних екранів, які розташовані один навпроти одного. Вони демонструють танець двох людей, який трансформується, коли людина проходить повз екран.

Duo – multimedia installation by Virginie Brunelle and Hub studio
Source: https://www.alioop.com/blog-2-english/the-show-must-go-on

Медіа фасади

Медіа фасади – це ті ж екрани або дисплеї, вбудовані в стіни та дахи будівель. Вони створені за світлодіодною технологією та системою навісних стін. Чудовим прикладом медіафасаду є медіастіна GreenPix, розташована в Китаї.

GreenPix media wall in Beijing, China
Source: https://www.archdaily.com/245/greenpix-zero-energy-media-wall

Медійна стіна GreenPix примітна тим, що створена з найбільшого кольорового світлодіодного дисплея в світі. Ця медіа-стіна демонструє відеоінсталяції та живі виступи художників у публічному просторі Пекіна.

Доповнена реальність

AR або Augmented Reality – це технологія, яка дозволяє інтегрувати цифрові елементи у ваше фізичне середовище за допомогою камери телефону. Одним із найперших і найпоширеніших прикладів AR-проектів є Pokemon Go. Сьогодні не лише розробники ігор, а й художники звертаються до технології доповненої реальності, щоб створювати захоплюючі мистецькі враження. Найчастіше вони роблять це, публікуючи QR-код для своїх робіт у публічному просторі.

Примітним прикладом є Multi-Spot World AR Experience у Гайд-парку Аллана Бергера, який являє собою маршрут доповненої реальності по п’яти локаціях у Гайд-парку в Лондоні за допомогою спеціального ефекту Instagram.

Цифрові скульптури та інсталяції

Цей формат може поєднувати багато інструментів і технологій, включаючи відео, 3D-зображення, світлодіодні екрани та навіть голограми. На відміну від класичних статуй і скульптур, їхні цифрові аналоги гейміфіковані та пропонують набагато більше варіантів взаємодії.

Одним із прикладів є цифрова скульптура SYMULAKRA, яка знаходиться у Варшаві. На форму скульптури впливає автомобільний трафік, інтенсивність користування мобільним Інтернетом, а також статистичні демографічні дані.